Tak więc raczyliśmy się: chrupiącymi bagietkami, croissantami, konfiturami, miodem, nie zabrakło również delikatnych serów camembert i brie. To była prawdziwa uczta dla podniebienia!Oprócz możliwości smakowego poznania kraju, w którym rozgrywa się akcja omawianego utworu dzieci dowiedziały się , także co można zwiedzić odwiedzając Francję, dlaczego flaga Francji jest trójkolorowa, z czego słyną Francuzki, jaki wpływ na światową modę mieli i mają Francuzi , z czego słynie kuchnia francuska itp.W trakcie kosztowania oraz smakowania uczniowie sprawdzali i powtarzali swoją wiedzę dotyczącą „Mikołajka” za pomocą gier planszowych i karcianych. To było wyjątkowe spotkanie, które połączyło naukę i smak Francji. Dzięki temu lepiej poznaliśmy bohatera naszej lektury i na długo zapamiętamy tę lekcję .
Co robią uczniowie na lekcji języka polskiego ……jedzą francuskie śniadanie !
W klasie IV odbyły się niezwykłe zajęcia języka polskiego — francuskie śniadanie z Mikołajkiem! Uczniowie w ramach podsumowania po omówieniu lektury „Mikołajek” mieli okazję skosztować przysmaków, jakie Francuzi spożywają na śniadanie. Jest ono zazwyczaj lekkie, słodkie i składa się z pieczywa i dodatków, takich jak masło, dżem czy czekolada.