Do własnoręcznie ozdobionego kartonika wkładali rzeczy, które uznali za charakterystyczne i istotne w historii chłopców z Budapesztu. Opisywali, rysowali ilustracje oraz tworzyli figurki. W pudełkach znalazły się makiety Placu Broni, kamienie, ludziki, szklane kulki, lornetki, nici, plastelina symbolizująca kit i wiele, wiele innych przedmiotów. Obowiązkowym elementem była czerwono-zielona flaga będąca chorągwią chłopców z Placu Broni. Każdy uczeń czuł podekscytowanie podczas tworzenia i dokładania kolejnych elementów. Dzieci przyznały, że są zadowolone z efektów końcowych i ochoczo prezentowały swoje pudełka podczas lekcji. Dzięki takiemu zadaniu nie tylko mieli szansę wykazać się pomysłowością, udowodnić, że znają treść, ale także trenowali umiejętność argumentowania.

W ten sposób powstały nasze pierwsze lekturowe pudełka. Taki sposób omawiania lektury był dla uczniów bardzo przyjemnym doświadczeniem. Zobaczcie, jakie skarby zostały zgromadzone przez piątoklasistów.

Galeria zdjęć