W ramach projektu uczniowie przeczytali trzy książki: „Afryka Kazika”, „Asiunia” oraz „Niesamowite przygody dziesięciu skarpetek”.
Uczestnicy przygotowywali lekturę w pudełku, lekturę na wieszaku i prezentowali swoje lektury koleżankom i kolegom. Uzupełniali metryczki lektury i wykonywali ilustracje do lektury w swoich lekturnikach. Projektowali okładkę do przeczytanej książki. Tworzyli plakaty promujące lekturę, zachęcając do przeczytania jej. W grupach wykonali gry planszowe związane z treścią książki. Wykonywali makiety przestrzenne, ukazujące wybrane fragmenty lektury. Rozwiązywali krzyżówki, testy on-line, quizy sprawdzające znajomość omawianej lektury. Uczestnicy projektu odwiedzili także młodszych kolegów z punktu przedszkolnego i oddziału przedszkolnego, czytając im fragmenty książki i zadając pytania do przeczytanej przygody. Wspólnie wykonali zadanie manualne, owijając kolorową włóczką szablon skarpetki, uczyli się łączyć w pary skarpetki, by te nigdy nie zgubiły się, rozwiązywali zadania, łącząc w pary skarpetki o tych samych wzorach i cyfrach. Po każdym module realizowali zadania emocjonalne, które uświadamiały uczniom jakie emocje towarzyszyły bohaterom lektury oraz skłaniały do refleksji nad tym, jakie emocje przeżywamy w różnych sytuacjach, i jak sobie z nimi powinniśmy radzić. Uczniowie ukazywali na ilustracjach co sprawia im radość, wykonali słoik na smutek, wypełniony wodą, kolorowym brokatem i ozdobiony wg własnego pomysłu, wypisywali i tworzyli wspólną pracę „Moje lęki”, które pokonali, a także napisali list do swojego strachu i wrzucili go do klasowej skrzynki na listy.
Wszystkie zadania sprzyjały rozwijaniu współpracy, kreatywności, komunikacji, integracji, promowaniu czytelnictwa. Realizacja projektu dostarczyła uczniom wielu nowych doświadczeń, uczniowie chętnie wykonywali wszystkie zadania, z zaangażowaniem przygotowywali się do omawiania poszczególnych lektur. Poprzez taką formę uczniowie chętnie czytali proponowane lektury, a sposób ich omawiania był bardzo twórczy i efektywny, gdyż znajomość lektury przez uczniów była zawsze na najwyższym poziomie.
Realizacja projektu edukacyjnego „Czytam z klasą. Lekturki spod chmurki” w kl. III
Klasa III w roku szkolnym 2024/2025 brała udział w projekcie promującym czytanie książek i rozwijających umiejętności społeczno- emocjonalne pt. „Czytam z klasą. Lekturki spod chmurki” edycja VI. Kryptonim tegorocznej edycji projektu to „Świat pełen emocji”
Uczniowie wykonywali w ramach III modułów różne zadania związane z przeczytaną lekturą.