W zależności od potrzeb i diagnozy uczniowie mają bogaty wachlarz ćwiczeń sensomotorycznych, które wspierają ich funkcjonowanie i pozwalają lepiej odbierać bodźce w zakresie zaburzonych funkcji. Sala, w której prowadzone są zajęcia wyposażona jest w niezbędne narzędzia i przybory, służące stymulowaniu poszczególnych zmysłów. Zajęcia są urozmaicane i dostosowywane do potrzeb i możliwości uczestników. 
Uczniowie bardzo lubią korzystać z sali sensorycznej, znajdującej się w naszej szkole, bo jest to dla nich atrakcyjna i przystępna forma zajęć, a poprzez zabawę i ruch często  nieświadomie stymulują i rozwijają pracę zaburzonych zmysłów. Nasza szkoła oferuje zajęcia uczniom, którzy wykazują problemy z przetwarzaniem sensorycznym, nieustannie poszerza zaplecze pomocy terapeutycznych, sprzętu i przyrządów służących do stymulowania wszystkich siedmiu zmysłów. Na zajęciach wplatane są również elementy sensoplastyki, oraz masaże relaksacyjne. Dbamy aby uczestnicy czuli się na zajęciach dobrze, wszystkie ćwiczenia wykonywane były w atmosferze zrozumienia, życzliwości i wsparcia, ale przede wszystkim skupiamy się na dokładności i oddziaływaniu na poszczególne elementy wymagające rozwijania i stymulowania. 
Jednak, aby działania szkoły i terapeuty przynosiły oczekiwane efekty, równie ważna co terapia na zajęciach,  jest współpraca i kontynuacja zaleceń terapeuty  w domu, przez rodziców. Jedynie rzetelna współpraca może przynieść oczekiwane efekty, oraz wspierać całościowo rozwój psychofizyczny dziecka. Warto też podkreślić, że integracja sensoryczna i zapewnienie właściwej diety sensorycznej to nie tylko specjalistyczne przyrządy i sprzęt, oraz terapeuta, ale przede wszystkim wszelka aktywność dziecka w codziennych sytuacjach poprzez zabawę na podwórku, jazdę na rolkach, desce, czy rowerze, zabawy w piaskownicy, masami plastycznymi, nawlekanie koralików, układanie klocków, rzuty do celu, wspinanie się po drabinie, na drzewo i wiele innych prostych, ogólnie dostępnych czynności, które tak naprawdę wiele mogą zrekompensować, a przy świadomości deficytów sensorycznych i problemów z przetwarzaniem bodźców, mogą ułatwić dziecku funkcjonowanie, oraz wspierać jego rozwój psychomotoryczny i poznawczy. 

Więcej zdjęć w galerii